Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady i sposób sprzedaży towarów prowadzonych przez Małgorzatę Schroeder z siedzibą na ul. Stefana Batorego 5/2, 80-251 Gdańsk, za pośrednictwem sklepu internetowego https://tulokalne.pl (dalej zwanym „Sklepem internetowym”), a także określa zasady i warunki świadczenia przez tuLokalne usług nieodpłatnych za pośrednictwem drogi elektronicznej.
Regulamin ten jest skierowany zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców, którzy korzystają ze Sklepu internetowego.
1. Definicje
- Sprzedawca – Małgorzata Schroeder
NIP: 4990506165
REGON: 222040045
Adres: ul. Stefana Batorego 5/2, 80-251 Gdańsk - Witryna tulokalne.pl – witryna internetowa znajdująca się pod adresem https://tulokalne.pl
- tulokalne.pl – sklep internetowy, który jest prowadzony przez Sprzedawcę, tj. Małgorzata Schroeder, w którym można dokonywać zakupów online za pośrednictwem witryny,
- Regulamin – niniejszy regulamin, który określa warunki, zasady i sposób sprzedaży towarów w https://tulokalne.pl
- Dni powszechnie – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
- Dostawa – określona czynność faktyczna, która polega na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Dostawcy zakupionego w sklepie internetowym Towaru, określonego w Zamówieniu
- Dostawca – podmiot, z którym, współpracuje Sprzedawca w odniesieniu do Dostawy zakupionych Towarów,
- Hasło – ciąg znaków (literowych, cyfrowych, znaków specjalnych) wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, umożliwiające dostęp do Konta Klienta w Sklepie Internetowym,
- Klient – każda osoba dokonująca zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego,
- Konsument – osoba, która nabywa towary nie w związku z prowadzoną przez siebie działalnością,
- Konto – zindywidualizowany loginem oraz zabezpieczony hasłem zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym administratora witryny, w którym gromadzi się dane Klienta, zarejestrowanego na witrynie https://tulokalne.pl zgodnie z niniejszym Regulaminem,
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez konieczności jednoczesnej fizycznej obecności stron umowy, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego,
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub prawna, a także jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, korzystająca ze Sklepu,
- Zamówienie – jednostronne oświadczenie woli Klienta, który składa Zamówienie i zmierza do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów ze Sprzedawcą,
- Formularz zamówienia – formularz interaktywny dostępny w sklepie internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia,
- Koszyk – element oprogramowania sklepu internetowego, w którym uwidocznione są produkty wybrane przez Klienta do zakupu,
- Produkt – wybrana przez Klienta rzecz, dostępna w sklepie internetowym, która jest przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą,
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży skonkretyzowanego Produktu, która zostaje zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
2. Dane kontaktowe
- Adres Sprzedawcy: ul. Stefana Batorego 5/2, 80-251 Gdańsk
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@tulokalne.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 511823595
Klient jest uprawniony do kontaktowania się ze Sprzedawcą za pomocą wyżej wskazanych danych kontaktowych, w dni powszednie, w godzinach od 8:00 do 18:00.
3. Wymagania techniczne
Aby bezproblemowo móc korzystać ze Sklepu internetowego, w tym do przeglądania asortymentu oraz składania Zamówień wymagane są:
- Aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail),
- Urządzenie końcowe z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową,
- Włączona obsługa plików cookies.
4. Informacje ogólne
- Ceny podane w Sklepie internetowym są podane w polskich złotych, z uwzględnieniem podatku VAT.
- Na końcową – ostateczną cenę do zapłaty składają się cena Produktu, a także koszt dostawy o którym Klient jest informowany na stronie Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia i przerwy w funkcjonowaniu sieci internetowej spowodowane warunkami atmosferycznymi, czy też siłą wyższą, niedozwoloną działalnością osób trzecich oraz niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Składanie zamówień w Sklepie internetowym jest możliwe po uprzednim założeniu Konta albo poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych celem realizacji i dostarczenia Zamówienia (bez zakładania Konta), natomiast do przeglądania asortymentu posiadanie konta nie jest konieczne.
5. Założenie Konta w sklepie internetowym
- Do założenia Konta w sklepie internetowym niezbędne jest wypełnienie stosownego Formularza, gdzie należy wskazać dane osobowe oraz adresowe.
- Logowanie się na Konto możliwe jest po podaniu wybranego przez siebie loginu oraz hasła.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów Konto usunąć.
- Prowadzenie Konta jest bezpłatne.
6. Zamówienia
- Informacje zawarte na stronie internetowej sklepu https://tulokalne.pl nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, są natomiast zaproszeniem do składania ofert celem zawarcia umowy sprzedaży.
- Zamówienia składa się poprzez uprzednie zalogowanie się do sklepu (posiadacze konta) lub bez konieczności logowania, lecz z podaniem swoich danych osobowych oraz adresowych celem realizacji zamówienia.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient składający zamówienie kompletuje zamówienie w ten sposób, że wybiera produkty stanowiące przedmiot Zamówienia, po czym klika przycisk „Dodaj do koszyka” (lub tożsamy), a kolejno wybiera sposób płatności i potwierdza zamówienie.
- Ostatnim krokiem, w zależności od wybranego sposobu płatności, jest jej uiszczenie.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca przesyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia Zamówienia.
- Po przesłaniu potwierdzenia Zamówienia, Sprzedawca przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mail informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.
7. Płatności
- Ceny wskazane na stronie sklepu stanowią Ceny brutto i nie zawierają wliczonych kosztów Dostawy.
- Klient może wybrać następujące formy płatności:
- Gotówką/kartą lub blikiem za pobraniem, płatne Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy,
- Za pośrednictwem systemu PayU (karta płatnicza typu Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro; BLIK; szybki przelew)
- Każdorazowo termin na dokonanie płatności wynosi 3 dni kalendarzowe począwszy od daty złożenia zamówienia.
- W przypadku nieuregulowania płatności w ww. terminie, Sprzedawca odstępuje od zawartej umowy sprzedaży i zamówienie zostaje anulowane.
8. Dostawa
- Sprzedawca realizuje dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawca wskazuje na stronie internetowej sklepu ogólną informację o liczbie dni roboczych niezbędnych do realizacji Zamówienia.
- O wydłużonym czasie realizacji Zamówienia Sprzedawca informuje w opisie produktów, których wydłużony czas realizacji dotyczy.
- Termin Dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w dniach roboczych.
- Zamówione Towary są dostarczane Klientowi za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany przy składaniu Zamówienia. Klient ma możliwość wyboru Dostawy za pośrednictwem:
- Paczkomatu Inpost,
- Kuriera Inpost,
- Odbioru osobistego.
- Przy odbiorze przesyłki z Zamówieniem Klient obowiązany jest niezwłocznie zbadać jej zawartość i w razie konieczności – stwierdzenia uszkodzenia lub ubytku – spisać z Dostawcą protokół szkody.
9. Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity Dz. U. 2021 poz. 2105) Konsument ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego powyżej rozpoczyna się od dnia dostarczenia Zamówienia Konsumentowi.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele produktów, które są dostarczane partiami lub w częściach, termin wskazany w ustępie 1 biegnie od dnia dostawy ostatniej partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, niemniej jednak konieczne jest złożenie przez niego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przez Konsumenta, przed upływem tego terminu, które może być wysłane pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy wskazany w paragrafie 2 Regulaminu albo przesłanie drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy.
- Oświadczenie może być także złożone na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity Dz. U. 2021 poz. 2105), jednak nie jest to obowiązkowe.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
10. Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres który poda Sprzedający.
11. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
12. Prawa autorskie i pokrewne
- Sprzedawca wskazuje, że wszelkie treści zamieszczane w Sklepie są własnością Sprzedawcy, chyba, że wyraźnie zastrzeżono odmiennie.
- Treści te chronione są prawem autorskim i bez pisemnej zgody Sprzedawcy nie mogą być używane do celów komercyjnych, w szczególności nie mogą być powielane, kopiowane, modyfikowane,
- Bezprawne używanie logo i nazwy Sklepu tudzież Sprzedawcy jest niedozwolone.
- Ochronie podlegają wszelkie treści znajdujące się na stronie Sklepu Sprzedawcy tj. zdjęcia, teksty, grafika, pliki multimedialne i inne.
13. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
14. OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedawca ponawia wysyłkę zaproszenia.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora
ZAŁĄCZNIK NR 1 – WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
www.tulokalne.pl
sklep@tulokalne.pl
+48 511 823 595
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
Data zawarcia umowy:
Imię i nazwisko konsumenta:
Adres konsumenta:
Numer zamówienia:
Data wysłania formularza:
Podpis konsumenta: